onsdag 5 mars 2014

Kära läsare!


Denna blygsamma fiskeblogg startades i slutet på oktober 2013. Det hela började med en långtråkig bussresa på 6 timmar. Jag hade varit nere i Oskarshamn och hälsat på min gamla fiskepolare Freddan för ett tredagars skärgårdsfiskepass (länk till det fisket här). På bussen hem blev jag sjukt uttråkad och tänkte; varför inte starta en liten blogg? Kul grej då jag gillar att skriva.

Det visade sig att det där med bloggandet var betydligt roligare än vad jag kunnat föreställa mig. Då jag fiskar ganska mycket och frekvent följde skrivandet i samma fotspår.



En höstgris på bild... och så en gädda också.


Plötsligt började folk att läsa om mitt fiske! Fasen vad kul, tänkte jag och länkade även till bloggen från mitt instagramkonto (även där är namnet fiskesyndrom). Fler och fler läste. Nu har dryga fyra månader gått sedan mina första gäddord skrevs och det har resulterat i helt osannolika 3000 sidvisningar varav hälften av dem den senaste månaden! Så jäkla otippat och minst lika roligt.

Stort tack till er alla som läser, det värmer inombords och är en stor morot till att fortsätta skriva om mitt gummiharvande i Vendelsjön. Förhoppningsvis kommer det även rapporter om vårkrokodiler snart om min sjö nu är så bra som jag tror att den är.

Ha nu ett riktigt skitfiske, så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar